Costul real pentru lucrul legal sau salariul minim în construcții

Firmele de construcții se leagă la ochi și ignoră acest subiect

parcă banii ar curge din contracte cu nemiluita și nu ar fi nevoie sa se tina cont ca la sfârșitul zilei toate cheltuielile necesare și obligatorii trebuie plătite dacă vrem sa avem o firma care funcționează legal, în mod constant, iarna , vara , are muncitori calificați , educați , echipați dotați cu scule și echipamente , cu toate taxele plătite corect, la zi .

Ca să vedem cat trebuie sa facturam pe luna analizam un pic structura cheltuielilor

  • salariu 3000 Ron / luna. = 36.000 ( 45 360 ron / an brut )
  • impozit 780 Ron / luna =9.360
  • Tarif mediu orar 22.5 Ron /ora brut
  • concedii medicale ( medie /om/an aprox 5 zile /an = ) =900 Ron
  • concedii de odihna ( aprox 22 zile = 1,83 zile / luna ). =3.960 Ron
  • combustibil ( aprox 100 ron /luna / om )= 1.200
  • echipament de protectie =300
  • echipament de lucru =300
  • dotări cu scule de mână= 500


Cheltuiala directa cu angajatul productiv =52.520 Ron / an

  • cheltuiala indirecta ( aferenta TESA, 40- 50 % – minim )=22.680Ron / luna=272.160 Ron /an
  • cheltuieli de regie birou( minim spațiu si utilități )=60.000 Ron / an
  • cheltuieli de regie șantier =1.200 Ron /an

Total cheltuiala directa pentru 30 muncitori 1.575.600 Ron

Total TESA si cheltuiala comuna (22.680×12 + 60.000+12.000) =344.160 Ron / an

Total =1.919.760 Ron /an sau aprox 160.000 Ron / luna sau 31,75 ron /ora

Aceste sume sunt MINIM necesare pentru o funcționare corectă și baza la care se raportează totul este acest impozit redus în construcții .Pină anul trecut când impozitul și celelalte cheltuieli aferente salariului ( CAS, CASS, Șomaj , pensie , etc ) nu erau modificate salariul minim orar era pe la 50 Ron/ora .

Acest calcul reprezintă nivelul minim sub care nu se poate lucra legal in toate aspectele esențiale . Nu au fost luate în calcul sumele pentru motivarea și / sau premierea personalului , alte avantaje indirecte , sume alocate pentru dezvoltarea firmei .

Cotele indirecte ale TESA le-am considerat la nivelul minim , din experienta mea în domeniu și la nivelul IMM actual aceste cote sunt mult mai ridicate în practica cu zi de zi. , și vor fi mai mari în continuare din cauza birocrației tot mai crescânde .

In situațiile reale , firmele mici și medii din construcții au aceleași obligații ca și cele mari , dar în cazul lor cheltuiala indirecta are o pondere mult mai mare în totalul cheltuielilor deoarece raportul muncitor /TESA este defavorabil , și în zona noastră externalizarea serviciilor specializate nu este o soluție viabilă din mai multe motive și considerente .

Dacă s-ar face o mai mare analiză și publicitate acestor calcule , să nu mai zicem că s-ar introduce o eliminare a ofertelor evident sub-ofertate care duc în final la următoarele :

  • calitate redusă a execuție
  • evaziune fiscală
  • lucru la negru
  • umflarea ulterioară a decontărilor ,
  • folosirea de materiale de slabă calitate
  • abandonarea lucrărilor
  • depășirea termenelor de execuție

Poate am avea o șansă sa devină domeniul construcțiilor mai transparent , prietenos cu clienții dacă aceste date statistice ar fi prelucrate în mod corect și făcute publice de forurile responsabile .

Până atunci doar informare prin navigarea pe net și comunicarea intre “actorii” în domeniu .

Aștept comentariile și observațiile Dvs .

Contactează-ne

Ai nevoie de mai multe informații sau dorești o colaborare cu noi?